Sådan Bliver Du Succesfuld Influencer (1/4)

01-10-2017 | Influencer

Livet som influencer er sjovt; man har mulighed for at dele sin passion, sit talent eller sin kreativitet med andre og derigennem inspirere, underholde og lære fra sig. Mange drømmer om selv at blive en del af gruppen af inspirerende mennesker, men selvom det måske kan se let ud udadtil, er det faktisk slet ikke nemt at blive en succesfuld influencer.

Bestfluence har en mission om at hjælpe alle der går med en drøm om at blive influencer. På vores site kan du oprette dig og modtage feedback fra dine følgere - også selvom du kun lige er startet ud! Hvis du endnu ikke har en profil, kan du oprette den lige her.

Som en ekstra hjælp har vi lavet en guide bestående af 4 indlæg, der dækker alt du har behov for at vide før du kaster dig ud i dit nye eventyr som influencer! Vi kommer til at give dig tips til hvordan du finder din “niche”, bygger en følgerskare, skaber kvalitetsindhold og meget mere - alt sammen i samarbejde med nogle af Danmarks dygtigste influencere, som har været så søde at give nogle gode råd med på vejen! 

Er du klar? Så lad os komme i gang! I dag skal det handle om alt det, du skal tænke over før du går i gang.

Før du går i gang
Inden du opretter en profil på de sociale medier for at blive influencer, er det en god idé at gøre sig nogle tanker for at finde ud af, hvilken vej du gerne vil gå. Der er faktisk mange ting at tænke over og tage højde for. Her er de vigtigste:

Hvad kan du bidrage med?
Før du går i gang er det en god idé at bruge 10 minutter på at tænke over hvad du - helt ærligt - kan bidrage med som influencer. Hvad er dine styrker? Hvad kan du godt lide at beskæftige dig med? Måske du går med tanker om at starte en beauty-kanal, men hvis du i virkeligheden bedre kan lide at tale om biler, vil vores råd helt klart være at følge din passion og din interesse. Passionen er det, der holder dig kørende når tiderne bliver hårde. Hold fast i dig selv og dine interesser i stedet for at skele til, hvad alle andre gør. Tro os når vi siger, at din entusiasme nok skal skinne igennem dit indhold, og det er ultimativt, hvad der får folk til at blive hængende. 

Vælg din niche
Når du har fundet ud af, hvad du virkelig brænder for, er det tid til at finde din niche. Grunden til, det er smart at finde en niche - altså et lille område inden for et større emne - er, at der sikkert allerede er mange influencere som også laver indhold om det, du brænder for. F.eks. kan du vælge at fokusere på ét særligt spil, hvis du overvejer at starte en gaming-kanal. Du kan specialisere dig i sort-hvid billeder, hvis du er ved at starte en fotoblog eller måske vælge at vise fede outfits af genbrugstøj, hvis du vil starte en fashion-Instagram. Husk, at du altid kan udvide de områder du blogger om senere - lige nu handler det om at blive “kendt” for noget særligt, og her kan det hjælpe dig at holde fokus og vokse ved at vælge en niche at lave indhold inden for. 

Hvilket medie skal du vælge?
Næste trin vil være at overveje, hvilket medie du skal lave indhold på. Du behøver ikke død og pine være til stede på alle sociale medier; det er helt fint at starte ud med et eller to. Det er et stort arbejde at holde gang i mange sociale medier, så gør det så nemt for dig selv som muligt og vælg kun dem ud, du kan overskue eller synes er sjovest at være på. Hvis du synes video er sjovest så vælg Youtube. Hvis dit indhold egner sig bedst til skrift, er en blog det optimale valg. Hvis du synes det er sjovt at redigere billeder, kan Instagram være noget for dig. Tænk over, hvilke medier du selv bedst kan lide at være på og hvad dit indhold vil egne sig bedst til, og vælg efter det.

Navn, grafik og særlige kendetegn
Okay, du har nu fundet ud af, hvad du vil lave indhold om og hvilke platforme du vil være på. De næste udfordringer du støder på, har alle med “branding” at gøre. Det, du grundlæggende gør når du starter som influencer er at bygge et “personligt brand”. Et personligt brand er bare et fancy udtryk for de ting, der gør dig unik og adskiller dig fra andre - og der er skrevet mange tykke bøger om emnet. Det eneste du skal tænke på lige nu, er et par nemme og smarte måder at få andre til at huske dig på. Måske du vælger et særligt navn, der fortæller noget om det du laver. Måske din grafik på din blog eller Youtube-kanal ser ud på en helt særlig måde. Måske du altid bruger en særlig skrifttype, et særligt filter eller en særlig velkomst til dine seere. Tænk på at gøre små ting som viser, at indholdet er dit og får andre til at huske dig. 

Har du det rigtige udstyr?
Selvom du ikke behøver at bruge mange penge på dyrt udstyr i starten af din influencer-karriere, er det en god idé at overveje, om du har de rigtige redskaber til at føre din drøm ud i livet. Har du et kamera der kan filme eller tage billeder i nogenlunde kvalitet? Man kan komme langt med en iPhone 6 eller 7, der både har gode indbyggede kameraer og er nemme at bruge. Overvej også, hvordan du vil redigere dit indhold; videoredigering kræver særlige programmer. Hvis du arbejder på en mac-computer kan iMovie klare rigtig meget for dig. Lidt værre er det dog hvis du har en Windows, for godt nok kan Movie Maker klippe helt basalt, men det er ikke optimalt så snart man gerne vil lave noget mere avanceret. Vi vil derfor anbefale, at du kigger dig om efter et bedre program så snart du har sparet lidt penge sammen til det. 

Til billedredigering er der mange muligheder på markedet. Igen har Mac-computere nogle fine, indbyggede programmer der kan bruges. Ellers kan Photo Editor bruges til Windows-computere. Det er gratis og virker rigtig fint.

Til Instagram er det hele meget nemmere: du kan komme langt med Instagrams egen app. Ellers er apps som vsco og Snapseed gode, gratis redigeringsapps der kan gøre dine billeder super flotte.

Med den gode idé, den perfekte niche og det rigtige udstyr er du nu klar til at kaste dig ud i dit nye eventyr som influencer! Læs med i næste afsnit, hvor vi giver gode råd til hvad du skal gøre, når du lige er startet som influencer.

Kunne du lide artiklen? Giv os gerne stjerner og feedback herunder, så vi kan blive endnu bedre til at lave godt indhold til dig.

Hvad synes du om denne artikel?

Skriv kommentar


Kommentarer


Der er ingen kommentarer